Monday, November 2, 2009

Tahniah Natasha... Ummi & Ayah Bangga Denganmu

Assalamualaikum...

Biasanya saya akan post kat sini bila ada Buletin AdikBijak.com keluar. Tapi untuk kali ini saya post di blog semata-mata sebab seronok nak kongsi cerita fasal Tasha. Patutnya cerita ni saya tulis lebih awal... tapi atas kesuntukan masa dan ayah Tasha pun baru sahaja berjaya upload video Tasha ke laman web... barulah saya boleh cerita... hehehe...

Apalah ceritanya tu yea yang saya seronok sangat nak kongsi nie? Begini pada minggu lalu Tasha telah sertai peringkat akhir Majlis Tilawah Al-Quran anjuran Sapura Community. Pusingan awal telah dibuat masa bulan Ramadhan lalu... dan pusingan akhir baru dapat pihak penganjur buat pada 24/10 lalu bertempat di Ibu Pejabat Sapura Group di Mines Seri Kembangan.

Ini percubaan sulung Tasha dalam pertandingan tilawah. Sebelum ni tak pernah sertai mana-mana pertandingan pun. Cuma seronok belajar mengaji al-Quran secara bertarannum melalui bimbingan guru Tahsin Al-Quran N. Sembilan (yang juga bekas Qari N. Sembilan) yang dibuat di rumah beliau 4 kali seminggu. Kira kami hantar dia belajar mengaji di sana... hehehe... nak ajar sendiri kami pun baru merangkak... hehehe.

Alhamdulillah... berkat doa kami dan dengan bimbingan Ustaz Samsudin... Tasha telah berjaya menjadi Johan dalam Tilawah Al-Quran yang julung-julung kalinya dianjurkan oleh Sapura Community. Bercampur baru perasaan kami berdua... gembira ada... bangga pun ada... yang paling utama kami sangat bersyukur kepada Allah kerana telah memberikan kejayaan buat Tasha. Kami berdoa dengan kejayaan ini Tasha akan lebih minat untuk mendalami ilmu Al-Quran di masa hadapan.

Seronok kami melihat Tasha gembira... lebih-lebih lagi selepas dia kecewa seminggu sebelum itu apabila pertandingan Sajak yang dijadualkan telah dibatalkan... Kesian lihat dia berlatih bersungguh-sungguh tetapi tiba-tiba dibatalkan begitu sahaja. Kejayaan ini pastinya dapat mengubat kekecewaan itu.

Kawan-kawan nak dengar bacaan Tasha? Boleh klik pada video clip di bawah. Usah bandingkan dengan Qariah Malaysia seperti Syarifah Khasif yea... al-maklum budak baru belajar.

Hmmm... Sabtu ni Tasha ada pertandingan Tea Kwan Do pula. Apalah pula keputusannya yea... sama-samalah kita nantikan.

Kalau kawan-kawan nak baca luahan Tasha tentang tilawah ni... boleh klik ke blognya di http://tashacomel.blogspot.com

Terima kasih kerana sudi membaca

Selangkah Lebih Bijak

Puan Rosnita
AdikBijak.com

2 comments:

JaJa said...

tahniah buat pn rosnita sekeluarga.. teringin nak anak fasih & hafaz al-quran.

kiddypreloved said...

Alhamdulillah, seronok tgk kejayaan anak..dan tentulah ini juga kejayaan ibu bapa. Teruskan menulis di blog, agar ia dpt dijdkan inspirasi pd ibu bapa yg lain.